Imaginile apocaliptice din Australia au reușit acolo unde topirea calotei glaciare a eșuat. Societății a început, în sfârșit, să îi pese. 2019 a fost anul trezirii la realitățile climatice, anul în care sentimentul că omenirea a făcut o greșeală iremediabilă a fost mai copleșitor decât nevoile imediate care ocupau, de regulă, spațiul public.
Dacă în anul anterior, principala temă de presiune asupra corporațiilor a fost creșterea salariilor, în 2019 subiectul a fost înlocuit de încălzirea globală. Un studiu în care au fost analizate peste șase milioane de postări pe Twitter făcute de 3.000 de influenceri arată că mesajele despre schimbările climatice au fost cu 77% mai multe decât în anul anterior.
A doua cea mai puternică temă de presiune asupra brandurilor a fost înlocuirea cărnii, fie cu alternative din plante, fie cu sortimente de carne produsă în laborator. Subiectul a înregistrat o creștere de 274% pe Twitter față de anul anterior și a fost mai dezbătut decât nivelul salariilor.
Din cele 20 de probleme sociale cu cel mai mare impact asupra companiilor, șase au legătură cu mediul înconjurător. S-a vorbit mai mult despre mașini electrice decât despre hărțuirea sexuală și mai mult despre dezastrele naturale decât despre discriminarea rasială.